3 tips om een sociale arbeidsmarktcampagne echt succesvol te maken

sociale arbeidsmarktcampagne

Social media is al een tijdje hot in ons arbeidsmarktcommunicatie-vak. Vrijwel elke campagne die we bedenken heeft wel een sociale component en dat is ook best logisch. Alle doelgroeponderzoeken wijzen uit dat je met sociale media heel goed in staat bent om je doelgroep te bereiken. En niet onbelangrijk, sociale media maakt van je medewerkers ook medewervers. Iedereen kan meehelpen om het verhaal van de organisatie en de vacatures maximaal te verspreiden. Tot zover niks aan de hand. Maar het is wel handig om een paar zaken in het achterhoofd te houden. Hierbij volgen dan ook 3 tips om een sociale arbeidsmarktcampagne succesvol te maken.

  • Realiseer je dat een wervingscampagne op sociale media veelal niet gelijk leidt tot reacties. Het verhaal moet eerst een beetje landen.
  • Waar gaat het sociale verkeer landen? Je wilt met sociale media mensen vaak naar je wervingssite sturen. Zorg dat je daar de boel op orde hebt. Je vindt hier enkele voorbeelden van sucesvolle werken-bij-websites.
  • Soms heb je naast alle gratis sociale aandacht (owned/earned) ook gekochte aandacht (paid) nodig. Zodat je zeker weet dat de doelgroep die je zoekt, de boodschap ook daadwerkelijk te zien krijgt.

Heb je een vraag over een arbeidsmarktcampagne op sociale media? Neem dan contact op met Gertjan: Gertjan@theaddstore.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie