Employer branding voor de gemeente Moerdijk
De gemeente Moerdijk heeft net als heel veel andere gemeenten in Nederland last van het feit dat mensen niet zo goed weten wat werken bij de gemeente nu eigenlijk precies inhoudt. De basisdienstverlening waar iedereen Nederlander mee in aanraking komt, dat weten mensen nog wel (paspoort, trouwen, rijbewijs, vergunning etc.) maar verder is de gemeente toch een black box.
Moerdijk is geen doorsnee gemeente
Hoog tijd dus om wat aan deze onbekendheid te doen want Moerdijk is niet zomaar een doorsnee plattelandsgemeente in Noord-Brabant.
De 4e zeehaven van Nederland
Moerdijk heeft de 4e zeehaven van Nederland. De gemeente heeft een enorm industrieterrein, een groot grondgebied, met snelwegen, spoorwegen en waterwegen. Moerdijk heeft veel kernen met een eigen identiteit en Moerdijk heeft grote plannen op het gebied van woningbouw.
Je krijgt veel ruimte bij de gemeente
De gemeente Moerdijk is qua oppervlakte en economisch belang een grote speler en dat maakt de gemeente een interessante werkgever. De werkgever wordt nog interessanter doordat de organisatie niet heel erg groot is. In totaal werken er zo’n 350 medewerkers bij de gemeente Moerdijk. Juist omdat er niet zo heel veel mensen werken bij de gemeente krijg je als medewerker vrij veel ruimte en verantwoordelijkheid in je baan.
De nieuwe arbeidsmarktcampagne voor Moerdijk: We houden hier wel van een uitdaging. Jij ook?
The Addstore heeft een Employer Branding Strategie en een Employer Branding campagne ontwikkeld die precies aansluit op de ruimte die je krijgt bij Moerdijk op grote vraagstukken. De campagne heeft als themaregel: We houden hier wel van een uitdaging. Jij ook? The Addstore heeft voor de employer branding van de gemeente Moerdijk een werken-bij-website ontwikkeld en was verder verantwoordelijk voor de video’s, fotografie en copy.
The Addstore heeft daarnaast de campagne ook ingezet op sociale media en op een billboard langs de A16 en op City Displays in de gemeente.