Content voor de arbeidsmarkt
Goede communicatie maak je samen. Die wetmatigheid bestaat al heel lang. Als je social media inzet als kanaal voor je arbeidsmarktcommunicatie dan is co-creatie eigenlijk geen vraag meer maar een vertrekpunt.
Sinds november 2021 ontwikkelt The Addstore samen met McDonalds Uden een arbeidsmarktcampagne voor Facebook en Instagram. Kern van de campagne zijn de helden van McDonalds Uden. En dat zijn o.a. medewerkers Nikki, Niels en Larissa. Zij maken wekelijks filmpjes, foto’s en verhalen op de werkvloer. En dat doen ze aan de hand van een contentkalender en een strakke briefing vanuit The Addstore. Zowel contentkalender als briefing worden besproken tijdens de wekelijkse redactieraad waarin we samen overleggen wat er mogelijk is.
Contentkalender geeft houvast
Bij het ontwikkelen van content is het fijn om houvast te hebben. Elke maand laten we dan in de contentkalender een of meerdere thema’s langskomen zoals werksfeer, ontwikkelen en leren, communicatievaardigheden en werving. Na de redactievergadering gaan de medewerkers van McDonalds aan de slag. Het ruwe materiaal wordt geproduceerd en komt dan naar The Addstore. Wij maken er dan ‘lekkere content van’ die dan door McDonalds wordt geplaatst op de social mediakanalen.
Eerst verleiden en informeren en dan werven
Het eerste doel van de sociale mediacampagne is het krijgen van volgers; vooral uit de regio Uden. We geven de volgers een goed beeld van het werken bij McDonalds en soms ook letterlijk een kijkje in de keuken. Het volgende doel is natuurlijk ook duidelijk. Met de social mediakanalen ontwikkelen we een groep fans die mogelijk interesse heeft in een van de vacatures bij McDonalds.
Korte video-ads voor Facebook en Instagram