Stichting Humanitas staat midden in de samenleving van Rotterdam en omstreken. Deze organisatie helpt mensen hun leven te leiden zoals zíj dat willen — met lef, betrokkenheid en hart voor de stad. Ze biedt zorg en maatschappelijke ondersteuning aan mensen in kwetsbare situaties. Én zijn op zoek naar flexmedewerkers en Verzorgende IG-‘ers.
En dus kregen wij de vraag:
“Kunnen jullie ons helpen om een wervingscampagne te ontwikkelen gericht op flexmedewerkers en Verzorgende IG-‘ers? “ Geen probleem. Doen we! En dus zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een landingspagina, de centrale plek waar alles samenkomt. Én gingen we in gesprek met de doelgroep om zo te horen wat het voor hen zo aantrekkelijk maakt om bij Stichting Humanitas te werken.
Zo vertelde Khalil Jari (Verzorgende IG- intramuraal) ons dat je ‘Bij Stichting Humanitas van harte welkom bent als je van aanpakken weet’. En gaf Tamara Horstink (flexmedewerker) aan dat je voor het werk bij Stichting Humanitas ‘sterk in je schoenen moet staan.’
Wat hebben we gemaakt?
Naast persoonlijke verhalen maakten we foto’s en video opnames van deze zorg professionals. Het materiaal dat we voor de contentitems hebben ontwikkeld, hebben we slim ingezet op zowel de landingspagina als op sociale media. Zo maakten we efficiënt gebruik van onze middelen en zorgden we voor een consistente en visuele eenheid.
Met een doelgroepgerichte aanpak zorgen we ervoor gezorgd dat we potentiële kandidaten eerst verleiden voor een baan, zodat ze daarna kunnen solliciteren.