Leef je in, Leef je uit. Een arbeidsmarktcampagne voor SurplusFlex
Surplus is een organisatie in Noord-Brabant die gespecialiseerd is in woonzorg, thuiszorg, behandeling en welzijn. Surplus vindt het contact van mens tot mens belangrijk. In de zorgvisie kijken de medewerkers dan ook hoe ze maximaal in kunnen spelen op de wensen van hun cliënt. Toen The Addstore gevraagd werd om een arbeidsmarktcampagne te ontwikkelen om Flexkrachten te werven, stond voor ons gelijk vast dat we ook maximaal wilden inspelen op de wensen van deze doelgroep.
Met de campagne: Leef je in, Leef je uit, prikkelen we zorgprofessionals om zich te verdiepen in hun cliënten maar laten we ook de voordelen van Flexwerk zien. Als flexkracht hou je tijd over voor je favoriete sport of je gezin.
Arbeidsmarktcampagne
De arbeidsmarktcampagne bestaat uit een actiewebsite met mooie ervaringsverhalen van flexwerkers. Deze verhalen zijn ook de basis geweest voor de advertentiecampagne die we hebben gevoerd op Facebook & Instagram maar ook via Google Ads en Jobboards.
The Addstore was verantwoordelijk voor strategie, concept en uitwerking van alle middelen. Incl. fotografie, website en animaties.
Resultaat
Op de website hebben we een verkort sollicitatieformullier geplaatst. Dat heeft in combinatie met de sympathieke campagne, het passende aanbod en de goede mediadistributie gezorgd voor mooie cijfers.
Met ruim 2,5 miljoen vertoningen in 8 weken campagne in de regio, realiseerden we 18.000 klikken en 186 sollicitaties. In totaal werden 16 mensen als flexkracht aangesteld tegen een gemiddelde Cost Per Hire van € 450,-