Een arbeidsmarkt communicatiebureau is ook maar een mens

We hebben geen hart van steen. Zijn geen creatieve allesweter in een torentje. En hebben ook geen magische bol waarin we de ideale candidate journey zien opdoemen bij maanlicht. We zijn een bureau. Een team. Mensen. En dus… ook maar gewoon mens.

We houden van ons werk

Echt waar. We zijn gek op employer branding, teksten waar recruiters zachtjes van gaan glimlachen, en campagnes die je voelt tot in je onderbuik. Want zeg nou zelf: wie wordt er nou níét blij van een goed verhaal dat mensen raakt?

Ons creatieve kind wil buitenspelen

We hebben allemaal dat ene project waar we even helemaal los konden. Geen ‘kan het iets veiliger?’, geen ‘ja leuk, maar wat vindt HR ervan?’ Gewoon: gáán. Concepten bedenken waar je van opveert. Beeld, copy, kleur, lef. Ons creatieve kind wil niet in een spreadsheet wonen.

We zijn trots (en dat mag best)

Als we een arbeidsmarkt-analyse doen waar de klant stil van wordt. Of als die hardnekkig moeilijk in te vullen IT-functie ineens reacties krijgt van mensen die ‘zich nog nooit zo aangesproken voelden’… Dan highfiven we. Letterlijk. Ook al zitten we op afstand. Dan sturen we een 🥂 in de groepsapp en zeggen we semi-nonchalant “goed gedaan, team”. Terwijl we vanbinnen gloeien.

We maken fouten

Yup. Die campagne die op papier briljant was, maar in de praktijk vooral vragen opriep als “moet dit grappig zijn?” Of dat moment waarop we er na drie correctierondes achter komen dat we de functietitel steeds verkeerd gespeld hebben. Het hoort erbij. En weet je? We leren ervan. We lachen erom. Soms een beetje zuur, maar toch.

Soms weten we het ook even niet

Wat werkt in deze krappe arbeidsmarkt? Hoe spreek je zowel de 55-jarige vakspecialist als de TikTok-generatie aan zonder dat het voelt als een toneelstuk?

We zouden liegen als we zeggen dat we altijd een pasklaar antwoord hebben. Maar we hebben wél nieuwsgierigheid. En empathie. En een belachelijk fanatieke drang om het uit te pluizen.

En ja, we zijn ook wel eens teleurgesteld

Soms levert iets niet het resultaat waar we op hoopten. Dan baalt het team. Dan balen we samen. En dan pakken we koffie (of wijn) en zeggen: “oké, wat nu?” Want ook teleurstelling is bewijs van betrokkenheid.

Tot slot

We zijn een bureau. Maar bovenal zijn we mensen. Met enthousiasme, trots, twijfels, creativiteit, fouten, humor en heel veel liefde voor ons vak.

We verkopen geen perfectie. We vertellen verhalen die raken. Menselijk. Echt. En soms met een vlekje. Net als wij.

Herkenbaar? Mooi. Want hoe menselijker we zijn, hoe sterker de verhalen die we maken. Zin om samen iets echts neer te zetten? Laten we praten. Bel of mail Gertjan de Waal, 06 5576 2225 Gertjan@theaddstore.nl

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie