Wat kost een arbeidsmarktcampagne?
Over employer branding en arbeidsmarktcommunicatie doen veel verhalen de ronde. Een van het meest hardnekkige is dat arbeidsmarktcommunicatie duur is. Maar wat kost een arbeidmarkstcampagne dan eigenlijk? Meestal stel ik dan de vraag: waar vergelijk je het mee? Als je er niet in slaagt om de juiste mensen aan te trekken en te behouden, dan vloeit er veel meer geld uit je organisatie. En een werving- en selectiebureau inschakelen is natuurlijk ook niet gratis.
Kies je voor arbeidsmarktcommunicatie of employer branding, dan kies je voor een strategische aanpak. Om je bedrijf of organisatie neer te zetten als aantrekkelijke werkgever. En om nu en in de toekomst de juiste mensen binnen te halen. Zo’n benadering kost tijd en dus geld, maar levert ook heel veel op.
Wat levert arbeidsmarktcommunicatie op?
We worden vaak betrokken bij de ontwikkeling van een strategie. We schuiven aan bij rondetafelgesprekken en praten met mensen op alle niveaus over hun werkgever of hun werkgeverschap. Bij vrijwel alle trajecten ontstaat er vervolgens enorm veel positieve energie. Die energie laat zien waarom mensen ergens werken. Daarin schuilt ook de belofte voor degenen die dat nog niet doen.
Praat je in termen van “Wat levert dat op?”,
dan luidt ons antwoord: “Heel veel.”
‘Als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in medewerkers, dan krijg je een goed beeld van wat hun organisatie aantrekkelijk maakt voor mensen van buiten. Praat je in termen van “Wat levert dat op?”, dan luidt ons antwoord: “Heel veel.”’
The Addstore vertaalt de aantrekkelijke aspecten van een werkgever naar opvallende creatieve producten en diensten. Je kunt denken aan een site, video’s, interessante verhalen en fotografie. Wij waarborgen dat deze communicatie dezelfde thematiek en look & feel krijgt en behoudt.
‘Door opvallende communicatie met een eenduidige thematiek te maken, bouwen we een consistent en opvallend werkgeversimago. En ook dat is heel veel waard.’
Arbeidsmarktcommunicatie draait om ‘a good story well told’. Zo kun je de bovenstaande punten samenvatten. Er ontbreekt dan echter nog één ding en dat is een slimme distributiestrategie. Want als je in staat bent om je goede verhaal op een aantrekkelijke manier te vertellen aan precies de juiste doelgroep, dan genereer je een maximaal wervingsresultaat.
‘The Addstore werkt samen met de beste distributiepartijen van Nederland. We zetten arbeidsmarktcommunicatie niet in omdat we graag mooie plaatjes maken. We weten dat het de weg is naar de meest effectieve manier om mensen te werven tegen de laagste cost per hire.’